Akibat Minum Air Kelapa Muda



Adoiii....Tajuk tak agak² yer..;)

selepas minum air kepala muda kan..
So nie la kesannya selepas Emir minum air tue...
Terus keluar semua bintik-bintat yang 
dok menyorok dalam badan Emir selama 5 hari nie...
Sampaikan Emir dikatakan dijangkiti HFMD..
Ambik ko si jahat bintat..
tahu pun mengelupur yer kena air kepala...wakakaka..


So memang confirm la Emir bukan dijangkiti HFMD
tapi hanya demam CAMPAK KECIK jer..
Hal ini disahkan oleh doktor yg tak bertauliah..
iaitu Puan Farah...kih..kih..kih..
berdasarkan teori I sendiri...
dan turut disokong oleh Mama I..
(psst~ Mama I seorang jururawat 
yang bakal bersara awal tahun depan...hehehe) ;))

Ehh tapi serius la..
Kalau betul la Emir dijangkiti HFMD
sure dah penuh sopak kat mulut Emir tue..
tapi semua tue mana ada pun kan..
gebu jer bibir montok Emir..hehehe
Selain mulut....tapak tangan & kaki Emir jugak 
tak menunjukkan tanda² dijangkiti HFMD....


Alhamdulillah..
"Terima kasih Ya Allah kerana telah jauhkan 
Emir dari penyakit HFMD"
So now Campak nie dalam proses dok keluar..
Makanya Emir haruslah pantang makan sikit buat masa nie..
Semoga anak mama cepat sembuh yer..;p







13 ulasan:

  1. alhamdulillah emir tak kena hfmd.. owh, rupa-rupanya mama farah nurse ya.. semoga campak tu cepat sembuh..

    BalasPadam
  2. smga si kecil tu cpt smbuh :)

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah....

    Mujur tak serius. Risau gak kn kalu suspek hfmd. Semoga emir cpt sembuh ya. Minum air kelapa muda banyak2 tau (^^,)

    BalasPadam
  4. alhamdulillah..orang tua2 kata lpas minum air kelapa mmg keluar semua tu..insyallah..baiklah tu nanti..mummy don't worry ye..hehe..cekalkan hati jaga anak yg sakit..

    BalasPadam
  5. ciann dia, anak mama pun dah kena,.. :(

    BalasPadam
  6. kesian Emir, tp tu la slh satu cabaran time bdk2 nk besar,,msti gatal... org dulu2 ckp, jgn bagi minum kicap, nnti ada parut htm,, (^___^)

    BalasPadam
  7. dulu masa i demam campak pun hari hari minum air kelapa sebab nak kasik klua habis. tp kesian kan budak kecik yg kene. kemain miang. get well soon

    BalasPadam
  8. Tue la akak..syukur sgt.. Yup Mama farah nk pencen dh pn awl thn depan..hehehe :D @Mizz Aiza

    BalasPadam
  9. Ye ke Mama..kesian kan..sebb depa kecik sgt dh nak kena lalui semua nie..@Norhasniza Khalid

    BalasPadam
  10. anak zura prnh kena campak, so zura tau la cmner seksa nye dorang ms kena campak ni..merengek jer sbb gatal2...

    BalasPadam